Orasul – intalnire-atelier cu fotografii de la „Bucureştiul meu drag”

Ieri seara, la atelierul de fotohaiku pe care l-am tinut pentru partenerii nostri fotografi de la Asociatia „Bucurestiul meu drag“ (www.orasul.co)….

Prima surpiza: a venit multa lume, mult peste asteptarile mele (modeste, ce-i drept). Oameni de toate varstele, avand in comun interesul si deschiderea fata de acest fenomen. Dornici sa inteleaga ce inseamna fotografia care merita sa insoteasca haiku-ul.

Am prezentat un pps, am raspuns la intrebari, au luat nastere discutii energice. Andrei Barsan (presedintele asociatiei si organizatorul evenimentului) a incununat atelierul cu o idee jucausa: participantii au tras la sorti haiku-urile, frumos preparate pe bucatele de hartie taiate ca niste lasagne, puse intr-o punga de cadouri. Asta nu inseamna ca restrictionam „portia“ de haiku pe cap de fotograf la 1 bucata. Fiecare isi poate alege cate haiku-uri doreste din lista de aproape 140 de poeme pe care le-am trimis asociatiei. Iar pentru acelasi haiku se pot trimite mai multe fotografii, dupa cheful si inspiratia autorului de imagine.

Si gazdele noastre, d-na Andra Lazar si colegii ei de la F64 (http://www.f64.ro/contact.html), un nou mare magazin pentru fotografie si fotografi, ne-au facut sa ne simtim minunat in sala de curs a mall-ului.  Sala dotata cu tot ce trebuie din punct de vedere tehnic pentru a stimula atmosfera de emulatie, necesara unui semnar reusit. Multumim gazdelor si celor care au participat.

Proiectul ORASUL are astfel toate sansele sa devina „mare, frumos si bun“…J  . Cautand materiale pentru acest curs, am constatat  ca nu exista pe net prea multe initiative de genul acestuia. Nici haiku-ul cu tema urbana nu este sistematic prezent, si nici raspandit in spatiul celor cateva limbi intenationale. Avem deci perspectiva sa fim pioneri cu aceasta expozitie de fotohaiku. De aceea, ne-am decis ca vom traduce fotohaiku-urile castigatoare in engleza, franceza si germana, si vom incerca sa publicam rezultatele concursului si pe alte meridiane.

Intre timp, vom organiza alte intalniri fotografi – haijini, care sa mentina si sa adanceasca interesul reciproc pentru haiku si fotografie.

Acest articol a fost publicat în Oraşul și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

